„Objevování příhraničí - rekreace v dosahu a tajné tipy“

Shrnutí projektu „Objevování příhraničí - rekreace v dosahu a tajné tipy“

Společnou výzvou relevantní pro bavorsko-české projektové území je nerovnoměrné rozložení návštěvníků výletních cílů a také nedostatečné propojení poskytovatelů služeb cestovního ruchu a s tím spojená potřeba optimalizovat propagaci jejich nabídky přeshraničně.

Cílem projektu je optimalizovat rozložení návštěvnosti a odlehčit turisticky exponovaným místům propagací méně navštěvovaných rekreačních cílů v projektovém území, tak zvané „tajné tipy“.

Pod pojmem „tajné tipy“ se rozumí zajímavé, ale méně známé a tím pádem méně navštěvované volnočasové cíle v projektové oblasti, jako jsou krásné turistické stezky vedoucí k méně známým výletním místům (vyhlídky, historicky zajímavá místa, nebo také málo navštěvovaná zařízení či aktivity, jako jsou procházky s alpakami apod.).

Kromě toho by prostřednictvím propojení poskytovatelů turistických  služeb a informačních center mělo být dosaženo lepší propagace a zaměření na cílové skupiny v souvislosti s turistickou nabídkou.

Přidaná hodnota pro region spočívá v odlehčení hotspotů ve spojení se zlepšením kvality pobytu, zejména díky snížení počtu návštěvníků, a zároveň ve zvýšení návštěvnosti méně frekventovaných zařízení a cílů. Kromě toho lze očekávat zvýšenou přidanou hodnotu v oblasti cestovního ruchu a volného času, neboť po uvedené optimalizaci společné propagace se zvýší návštěvnost v projektovém území - a to v kompatibilním rozložení.

Hlavními aktivitami v rámci projektu budou workshopy a výměnné formáty – exkurze pro pracovníky infocenter a další aktéry cestovního ruchu v regionu.

K účasti na workshopech budou zváni poskytovatelé služeb v cestovním ruchu, zástupci obcí nebo starostové, zástupci zařízení pro volný čas, jako jsou muzea, ale také pracovníci informačních center, kteří jsou v přímém kontaktu s hosty a z hlediska cestovního ruchu v Česku i Německu jsou maximálně důležití. Zváni budou různí zástupci z řad veřejnosti, kteří znají svůj region a prostředí a mají zájem o jeho posílení z hlediska cestovního ruchu.

Budou připraveny průzkumy mezi hosty, aby bylo možné lépe porozumět potřebám cílových skupin a v budoucnu se jimi zabývat. Interaktivní mapa volnočasových aktivit zobrazí i méně známé volnočasové aktivity v projektové oblasti a přidružená digitální průkazka pro razítka bude motivovat k návštěvě co největšího počtu z nich. Outdoorové aktivity a exkurze poskytnou možnost lépe poznat příhraniční region. Práce s veřejností, která projekt doprovází, poskytne informace o projektu a poslouží také k propagaci turistických regionů. V rámci společné marketingové strategie bude identifikován optimalizační potenciál a navrženy postupy spolupráce.

Celou koordinaci a organizaci workshopů, outdoorových aktivit a exkurzí, finální tvorbu průzkumů pro hosty a marketingovou strategii i tvorbu obsahu pro práci s veřejností bude realizovat projektový personál.

K překonání uvedených výzev je nutný přeshraniční přístup. Na obou stranách hranice existují turistické nabídky, které by mohly být zajímavé pro rekreanty na druhé straně hranice, ale jednoduše o nich nevědí. Z tohoto důvodu je nutná přeshraniční propagace. Výměna zkušeností mezi příslušnými provozy infocenter, ubytovatelů a dalších může probíhat pouze přeshraničně. Z tohoto důvodu je společný přeshraniční přístup jediným způsobem, jak dosáhnout projektových cílů. Pro optimalizaci rozložení toku návštěvníků s ohledem na výletní cíle by měl být zvolen rovněž přeshraniční přístup, neboť nabídka alternativních cílů (s ohledem na hotspoty) je tak mnohem větší.

Z projektu má prospěch řada cílových skupin: poskytovatelé služeb cestovního ruchu a pracovníci infocenter ze vzájemné výměny (dlouhodobé zasíťování) a celkového zhodnocení, stejně jako místní zájemci o rekreaci a turisté z nových tipů na trávení volného času na obou stranách hranice a z optimalizovaného rozložení a výsledné kvality pobytu.

Projektová partneři:

 

 

další info:

DE PARTNER - ZDE

CZ PARTNER - ZDE